17 nov 2023

Heidi van Noort

Ik ga zoals altijd op een vrouw stemmen.

Vrouwen maken de helft van de bevolking uit, en het is belangrijk dat hun denkbeelden, ervaringen en belangen worden weerspiegeld in de besluitvorming. Vrouwen zijn in de politiek ondervertegenwoordigd en ik vind dat niet fijn.

Vrouwen hebben vaak toch een andere kijk op wat er speelt. Dit kan zorgen voor meer creatieve en effectieve oplossingen voor bepaalde problemen en vraagstukken. Het kiezen van vrouwelijke volksvertegenwoordigers zorgt voor meer gelijkheid in de samenstelling van ons landsbestuur. Vrouwelijke politici zullen beter in staat zijn om kwesties aan te pakken die vrouwen in het bijzonder aangaan of na staan.

Het kiezen van meer vrouwen draagt bij aan verandering in de politieke cultuur. Dit kan resulteren in een meer samenwerkende, zorgzame, empathische en toekomstgerichte benadering van bestuur, aangezien vrouwen vaak worden geassocieerd met deze eigenschappen.

Natuurlijk gaat het me niet enkel om het vrouw zijn, haar standpunten, ervaringen, wat ze al voor elkaar gebokst heeft en waar ze voor gaat en staat is het belangrijkst.

Het is nu eenmaal zo, dat niemand kritischer over een vrouw is, dan een vrouw!