PvdA op campagne voor provinciale staten en waterschap

12 feb 2023

Hennie Wiersma - den Dulk

De PvdA, met vertegenwoordigers van Zuid Hollandse Eilanden, Rotterdam en Dordrecht, staan op de kieslijsten van de Provinciale Staten en Waterschap Hollandse Delta. Een hele gemotiveerde ploeg, die het belangrijk vindt om juist voor de belangen van de inwoners op te komen. Voor mensen die de belastingen van de Waterschappen niet kunnen betalen, moet de kwijtschelding gehandhaafd blijven vindt de PvdA. In de afgelopen periode is gebleken, dat vele andere partijen daar juist van af willen. Pijnlijk is het ook, dat door een motie van de geborgde zetels, waarin de landbouw is vertegenwoordigd, de agrariërs geen wegenheffing meer hoeven te betalen. Terwijl juist veel schade ontstaat door grote zware landbouwmachines.

De PvdA vindt, dat er een eerlijke verdeling moet zijn. Met respect voor de natuur en biodiversiteit. Uit onderzoek blijkt immers, dat hoe bloemrijker de dijken zijn, hoe steviger zij zijn tegen de kracht van het water. Meer bloemen zorgen voor meer insecten, vogels en uiteindelijk ook een groot belang voor de landbouw. Ook wil de PvdA dat grote vervuilers, zoals Chemours in Dordrecht, die verantwoordelijk is voor de productie van o.a. Tefal, moet stoppen met het lozen van PFAS en GenX. Hierdoor blijkt in moedermelk van vrouwen rondom Dordrecht 10 x zoveel schadelijke stoffen te zitten. Om van de Plas van Heenvliet zwemwater te maken vindt de PvdA een heel slecht plan vanwege de grote vervuiling in die “Put”.  Kortom werk aan de winkel.

Voor vragen kunt u mailen naar h.wiersma-dendulk@wshd.nl.