Hennie Wiersma - den Dulk

Kandidaat nummer 20

Zeker zijn, dat voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen geknokt gaat worden. Daarom kies ik ervoor om met GROEN LINKS PvdA een krachtige vuist te maken en mijn stem te laten horen.

Omdat: iedereen gelijke kansen moet hebben. Kansen om jezelf te kunnen ontwikkelen, zeker te zijn van goed onderwijs, zeker te zijn van een inkomen en zeker te zijn zorg- en welzijnsvoorzieningen voor een gezonde toekomst. Een toekomst die bedreigd wordt door vervuiling van ons water, ons land en veranderingen in het klimaat. Zorgen, dat de grote vervuilers aangepakt worden. Sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. De energiecrisis is een direct gevolg van de klimaatcrisis. Moeten huishoudens daarvoor opdraaien?  Bescherming van de woonomgeving en de mooie, maar kwetsbare natuur. Geen woningbouw langs het Haringvliet en in onze duinen. Stoppen: met verkopen van sociale huurwoningen. Voorne aan Zee: GROENLINKS/PvdA samen voor u, jong en oud, sociaal en groen.