Natuur en water denk aan later

06 feb 2023

Hennie Wiersma - den Dulk

Op uitnodiging van de Turkse Vrouwenvereniging in Hellevoetsluis, was Hennie Wiersma-den Dulk, lijsttrekker PvdA voor Waterschap Hollandse Delta op bezoek.

Het thema natuur en water, werd overschaduwd door de vreselijke aardbeving in Turkije, waardoor het programma is aangepast. De krachten van de natuur komen altijd onverwacht, zoals ook de herdenking van de Watersnood 70 jaar geleden ons aan herinnert. Hennie vertelde, dat de betrokkenheid met de natuur en het water juist de stimulans is om zich in te zetten.

De natuur is dicht om ons heen: kijk in je straat en geniet van de planten en struiken, die nu in de lente ontspruiten. Water is van levensbelang en door ook zelf zorgvuldig en zuinig met water om te gaan, kun je ook zelf veel doen. Gooi niet alles in het riool waar de zuiveringen niet tegen kunnen. Spaar water, door groenten en fruit boven een wasteiltje uit te wassen, wat weer voor de planten gebruikt kan worden. Moeder Natuur, is het thema voor de Internationale Vrouwendag op woensdagmorgen 8 maart, die gehouden wordt in Buurtkamer Ons Midden en waar vele vrouwen uit de buurt aan mee zullen werken.