PvdA-partijleider Attje Kuiken op Struytse Hoeck

16 nov 2022

Tijdens de verkiezingsmarkt die zaterdag 19 november van 10 tot 16 uur plaatsvindt op het winkelcentrum De Struytse Hoeck in Hellevoetsluis, zal de GroenRode Burcht van GroenLinks PvdA van 11:00 tot 11:30 uur bezocht worden door Attje Kuiken, partijleider en fractievoorzitter van de Partij van de Arbeid in de Tweede Kamer. Tegelijk komt ook lijsttrekker Anne Koning met een aantal kandidaten van de PvdA voor de Provinciale Staten Zuid-Holland 2023, en lijsttrekker Hennie Wiersma – Den Dulk voor het waterschap Hollandse Delta ons op de verkiezingsmarkt bezoeken.

Vervolgens gaat Attje dit met enkele Zuid-Holland kandidaten nog eens dunnetjes overdoen van 12:00 tot 12:30 uur in Brielle waar u hen kunt ontmoeten in De Brielsche Aap aan de Kaaisingel 2. Een mooie gelegenheid om het gesprek met hen aan te gaan, of een fotomomentje met hen te hebben. Omdat u binnenkort allemaal inwoners van Voorne aan Zee bent, en nu al van de provincie Zuid-Holland en van Nederland.

Vorige week heeft Attje in een debat over acute zorg in de commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport van de Tweede Kamer duidelijk haar bezorgdheid uitgesproken over de afkalving van de acute zorg op Voorne, en zij noemde daarbij de salamitactiek waarbij op ons eiland achtereenvolgens de nacht- en weekendapotheek verdween, vervolgens de huisartsenpost, de spoedeisende hulp in Spijkenisse van 24 uur per dag werd beperkt naar 7 tot 21 uur, en het ziekenhuis in die buurstad gedegradeerd werd van volwaardig ziekenhuis naar een medisch centrum.

Behalve de PvdA-partijleider en Provinciale PvdA-politici, kunt u gedurende de hele verkiezingsmarkt in Hellevoetsluis uiteraard ook lijsttrekker Bert van Ravenhorst, nr. 2 Bianca Verschoor en de topkandidaten van GroenLinks PvdA voor de nieuwe gemeente Voorne aan Zee ontmoeten. U kunt dan van hen horen waar zij zich in de nieuwe raad voor zullen inzetten en wat u van hen kunt verwachten. Het begin van een goede samenwerking tussen u, de inwoners, en onze politici.