Doe mee - klimaatmars 19 juni 2022

1 jun 2022

Wim Vink

De klimaatcrisis is nu. Hitterecords sneuvelen keer op keer en de gevolgen daarvan zijn ernstig. In Nederland verloren mensen hun huis door overstromingen in Limburg, en elders lijden droogte tot hongersnoden en verwoesten bosbranden gemeenschappen van mensen en dieren. De klappen vallen vooral bij mensen die de minste middelen hebben om zich tegen deze gevaren te weren. Binnen onze landsgrenzen, maar vooral ook ver daarbuiten. Toch doet Nederland al jaren te weinig om dit te voorkomen. Sterker nog, de Nederlandse overheid maakt de crisis alleen maar erger. Dit moet onmiddellijk stoppen!

We kunnen de klimaatcrisis bestrijden én iedereen in Nederland en daarbuiten een waardig bestaan geven. Maar, dit gaat niet vanzelf. Met massaal protest kunnen we de politiek in beweging krijgen. Daarom bouwen we een sterke beweging die mens en klimaat boven de winst van grote vervuilers zet.

Op 19 juni kunnen we in Rotterdam om 13.00 uur op de Binnenrotte tegenover de Markthal hiervoor massaal de straat opgaan, precies 30 jaar na de eerste klimaatconferentie. Terwijl politici blijven praten komen wij in actie. Sluit je hierbij aan!

Mocht je hiertoe niet in de gelegenheid zijn, dan kun je met een donatie via klimaatmars.kentaa.nl de organisatie van de mars steunen

Nadere informatie is verkrijgbaar bij klimaatmars.nl en bij Wim Vink (tel. 06-41118571, e-mail: wim.j.vink@gmail.com). Bij hem kunnen ook A2 en A3 posters evenals stickers en dubbelzijdige A5-flyers worden afgehaald.